onsdag 26 oktober 2011

Host host

Snörvel och host.... typisk oktober-åkomma men förhoppningsvis är det på övergående. Jag är på bättringsväg men R är på väg åt andra hållet, stackars liten. Han som var så glad i morse. Tog på sig kläderna utan tjafs, gick iväg med glada steg och småsjöng till och från. Han ska nämligen på "Batman Live" på Globen ikväll. Vilken namnsdagspresent! Det visste vi egentlige inte och med tanke på att vi inte firar namnsdagar spelar det inte heller så stor roll. Nu vet han dock både vad namnsdag och Globen är. Fast det där med Globen visste han redan innan men han förknippade den med monstertrucks (som han inte har varit på) När jag sa Globe Arena kopplade han direkt till Batman.

Med ipren och lite vila innan så orkar han nog. Han är nämligen hämtad från dagis med lätt feber. De hade ju dans idag på dagis och där ville han absolut vara med. Han älskar sång och dans så det var också viktigt.

"Det blir en bra dag idag" var hans ord när vi gick iväg i mörkret i morse, en kvart tidigare än vanligt. Jag skulle på morgonmöte så det var bara att pallra sig ut i halvmörkret. Men jag antar att det är lika bra att vänja sig, om en vecka eller så är det ju faktiskt mörkt både på morgonen och på kvällen när man ska hem från jobbet. Den jobbigaste månaden är november. Det har blivit mörkt, ingen snö och ingen vacker julbelysning som lyser upp i mörkret. December är vacker, nästan oavsett om det är snö eller inte. Men jag längtar efter snön. Kanske inte riktigt än men om en månad ca får den väldigt gärna komma.



P.S. De första julklapparna är köpta :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar