onsdag 12 oktober 2011

Vilken underbar kväll det var på Råsunda igår! Jag är ju fotbollsnörd så det kanske inte är så konstigt att jag tyckte att det var härligt.

Det är det som är den lilla extra bonusen med att jobba som publikvärd för ett av Stockholmslagen, att man får möjlighet att jobba på landskamperna. Det strulade lite med barnvakt igår men jag har fantastiska grannar som hjälpte mig. Stort Tack till dem som orkade fast att jag blev så sen!!

Tillbaka till Råsunda. Jag jobbade delvis med Hollands klack, vilket härligt gäng och så de bjöd på sig själva. Där märker man verkligen hur försiktiga och trista svenskar är med att våga sticka ut. Tänk om man vågade även här...




Det var inte speciellt kallt, fast det kanske också beror på att jag har några trappor att springs upp och ner i. Glada människor, inget bråk, inget tjafs, bara härlig glädje värmde ordentligt i den ganska kalla kvällen.
Glädjen och ljudet som utbröt nät det var klart att Sverige gått vidare till EM nästa sommar var värt varenda minut där. Det var då jag påmindes om varför jag tycker att det är då roligt med fotboll. Värmen, gemenskapen, glädjen och ibland också den delade sorgen.

Nu är det en hemmamatch kvar för det ordinarie laget och en landskamp - sen är säsongen slut för i år. Jag vet redan att jag kommer att längta till nästa säsong...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar