måndag 24 oktober 2011

Snurrande värld...

Hemma idag.... Efter att ha fått bihålsinflammation (för 70-11 gången) i torsdags blev gårdagen för mycket. Helt plötsligt var det som om jag kände jorden snurra. Inte skönt alls. Huvudvärken ska vi inte tala om men den kan man iallafall hantera. Snurrandet är värre. Lite som att ha svept något allt för starkt väldigt fort, och väldigt mycket..... Vaknade vid 5-snåret i morse av att aängen roterade. Skönt att enkelt kunna ta beslut om att stanna hemma....

Nu har jag jobbat framför datorn sedan tidig förmiddag, varit väldigt nyttig och fått undan massor. Det känns bättre med snurrandet men jag känner att det nog är dags för en liten paus snart. Vill inte att det ska öka i styrka igen! Med andra ord: diciplin att sluta jobba en stund!
Det där lät nästan knäppt men det är så enkelt att falla in i allt som är så enkelt att göra när man sitter här hemma. Det enda som "stör" är telefonen då och då men det blir ju inga automatiska avbrott med frågor, samtal och annat. Nej, hemma kör man bara på till magen börjar kurra och man inser att lunchtid är passerat sedan länge..... Typiskt mig.

Jag antar att det är ett break att skriva här en stund. Fast det är jobbigt att skriva på just den här datorn för man måste verkligen trycka varje tangent i botten för att bokstaven ska komma med. Gäller att korrläsa mailen till kunderna ordentligt. Om jag orkar ska jag läsa det här också.... ;)

Det här är E´s sista vecka i England. Helt otroligt att det redan har gått 3 veckor men jag visste ju att det skulle gå fort. R längtar som en galning. Han har redan planerat sitt mottagande av henne på Arlanda. I hans lilla värld kan dagarna inte gå fort nog.

Jag hoppas att den här förkylningen går fort över. Avskyr bihålsinflammation - det gör ont. Och jag har aldrig gillat karuseller!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar